Köpvillkor

                   

  1. Om Kakaobönor.se
  • Kakaobönor.se har sitt säte på Kaggensgatan 1, i Kalmar. Företagets postadress är Svanebergsgatan 7, 392 44 Kalmar.
  • Önskar du att komma i kontakt med Kakaobönor.se, skicka ett mail till info@kakaobonor.se med dina frågor så besvarar vi dem så fort vi kan, alternativt nå oss på telefon: 073 - 85 37 144


  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@kakaobonor.se


  1. Leverans
  • Kakaobönor.se frakt inom Sverige är viktbaserad per order och skickas med DHL.
  • Våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar. Beställningar som läggs på fredagar och helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@kakaobonor.se.
  • Ej uthämtade paket

    Ert paket ligger hos ert postombud i max 14 dagar, sedan returneras det till oss.  Paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund: kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Hanteringsavgiften är 500:- .
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 12% moms. (Om ej annat anges) 
  • Vi reserverar oss för prisändringar, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på kakaobönor.se har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@kakaobonor.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller  framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig  förpackning.
  • Ursprungsfrakten återbetalas ej


  • Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.


  1. Reklamation
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara på info@johannaschoklad.se eller telefon: 073-8537144
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.


        7. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på kakaobönor.se samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.


  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


  1. Personuppgifter
  • Genom att handla på kakobonor.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • kakobonor.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa  marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR.
  1. Ändring i de allmäna villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


Betalsätt

Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj det alternativ som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga( under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
Klarna Checkout:

Klarna Checkout är ett smidigt och säkert sätt för dig som kund att handla med.
Du kan välja mellan följande betalningssätt:
Kortbetalning
Faktura
Dela upp din betalning
Direktbetalning till bank

Gäller för både privatpersoner och företag.

Swish:

Swish är ett smidigt och säkert sätt för dig som kund att handla med.
Betala och följ instruktionen för snabb och enkel utcheckning.

Gäller för privatpersoner

Stripe:

Med Stripe kan välja mellan följande betalningssätt:
Kortbetalning
Apple pay

Gäller för både privatpersoner och företag.


Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning.